A gyorsételek és a depresszió


 

 Hogyan függ össze a gyorsételek fogyasztása és a depresszió nagyobb kockázata? Egyes kutatók szerint kimutatható a kereskedelmi forgalomban kapható sült tészták (muffin, croissant, fánk stb.) és gyorsételek (hamburger, hotdog és pizza), valamint a depresszió közti kapcsolat. Sőt, az is fontos tényező, ki milyen gyakran fogyaszt ilyen ételeket.

 

 

 

A Las Palmas de Gran Canaria egyeteme és a granadai egyetem kutatóinak közös vizsgálata szerint a gyorsételek fogyasztóit összehasonlítva azokkal, akik nem, vagy csak ritkán esznek ilyesmit, az első csoportnál 51%-kal nagyobb a depresszió kialakulásának valószínűsége. Ráadásul mennyiségtől függő kapcsolatot is megfigyeltek, azaz „minél több gyorsételt fogyaszt valaki, annál nagyobb a depresszió kockázata” – magyarázta Almudena Sánchez-Villegas, a kutatás vezetője .

Gyorséttermi

 

A kutatás kimutatta, hogy azok a résztvevők, akik a legtöbb gyorsételt és bolti süteményt ették, sokkal nagyobb valószínűséggel lesznek egyedülállóak, kevésbé aktívak és rendelkeznek rossz étkezési szokásokkal, ami azt jelenti, hogy kevesebb gyümölcsöt, diófélét, halat, zöldséget és olívaolajat fogyasztanak. A dohányzás és a heti 45-nél több munkával eltöltött óra szintén gyakori jellemzője ennek a csoportnak.

A bolti sütemények fogyasztására vonatkozóan az eredmények ugyanilyen meggyőzőek. „Már kis mennyiségek fogyasztása is jelentősen növeli a depresszió kialakulásának esélyét” – mutattak rá a kanári-szigeteki kutatók.

A kutatást 8 964 olyan résztvevő bevonásával végezték, akiknél még soha nem diagnosztizáltak depressziót, és akik még nem szedtek antidepresszánst. Átlagosan 6 hónapon át figyelték őket, s ez idő alatt 493 személynél diagnosztizálták a depressziót, illetve ennyien kezdtek el antidepresszánst szedni.

Ez az új adat alátámasztja a 2011-es hasonló témájú SUN projekt eredményeit, melyek a PLoS One szakfolyóiratban jelentek meg. A projekt 657 új depressziós esetet jegyzett fel, 12 059, több mint hat hónapon át megfigyelt alany esetében. A gyorsételekhez köthetően 42%-os növekedést mutattak ki, ami alacsonyabb a jelen kutatásban megállapítottnál.

Sánchez-Villegas megállapította, hogy „bár még további kutatásokra van szükség, az ilyen típusú élelmiszerek fogyasztását szabályozni kellene, mivel mind a testi (elhízás, szív- és érrendszeri betegségek), mind a szellemi egészségre hatással vannak”.

A depresszió világszerte 121 millió embert érint. Emiatt a téma valóban globális fontosságú, a kis és közepes jövedelmű országokban különösen az.

Mindazonáltal csak keveset tudunk az étrend szerepéről a depresszió jellegű betegségek kialakulásában. Korábbi kutatások azt sugallják, hogy bizonyos táplálékoknak megelőző szerepük van. Ide tartoznak a B-vitaminok, az omega-3 zsírsavak és az olívaolaj. Az egészséges, például a mediterrán területeken kialakult étrendet is párhuzamba állítják a depresszió kialakulásának kisebb kockázatával.

A kutatást a Public Health Nutrition című szakfolyóiratban publikálták.

(Forrás: sciencedaily.com, angolból fordította: Harrach Orsolya)

Forrásnatursziget.com

 

Névjegy valaki
Valaki vagyok

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Módosítás )

Twitter kép

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Módosítás )

Facebook kép

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Blog Statisztikák

  • 587,519 hits

Archivum

Kategóriák

Olvassa a cikkeimet’

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Csatlakozz a 39 követőhöz

RSS Valaki blogja

  • Mi történhetett a két magyar hegymászóval Kancsendzsönga csúcsánál?
    Sok a találgatás mi történhetett a két magyar hegymászóval Kancsendzsönga csúcsánál?Biztosat nem tudunk,csak annyit hogy eltűntek és nincs semmi remény az életben maradásukra.A spanyol hegymászó szerint Kiss Péter sokat várt Erőss Zsoltra.Hibát követett el? Lehet, de biztosat még nem tudunk. A nepáli normál út a csúcs dél-nyugati hegyoldalán vezet (kép: wiki […]
  • Kiket esznek az éhező észak-koreaiak ?
    A világ elől rejtve maradt szörnyű történetekről a Japánban működő, és megbízható hírforrásnak tartott Asia Press jelentésére hivatkozva számolt be a Sunday Times. A titokban dolgozó helyi riporterek jelentései szerint két észak-koreai tartományban – ahonnan tavaly év elején minden élelmiszert elvittek a fővárosban élő pártkatonák számára – több mint tízezer […]
  • Horror Franciaországban: Feldarabolta 95 éves nagymamáját, és evett belőle
    A francia rendőrséget a 95 éves nő lánya riasztotta, miután megtalálta az idős nő feldarabolt holttestét a család nizzai házában – közölte a TheLocal.fr. A házat átkutató rendőrök a hűtőben látták meg a nő lábát, az egyik polcon pedig a nő máját. További testrészeit a kertben elásva találták meg, és a bejáratnál is voltak darabok.A […] […]
  • A reklámadó fogja megmenteni Magyarországot ?
    Új adót jelentett be Brüsszelben Orbán Viktor.Ez az új adó a reklámadó.Mivel igazolja Orbán Viktor az új adó bevezetését?A Gyurcsány-bajnai kormányok eladósodásával és Brüsszel kérése.A reklámadónak nem örvendenek a magyar média cégek.Orbán Viktor volt minisztere kritizálja az új adót.Mit szólnak hozzá a magyarok?Ezt is megszavazták 2010-ben?Nézze meg hogyan […]
  • Férje után fia is elhagyja Détár Enikőt
    “Egyik csapás a másik után éri a népszerű színésznőt. Nem elég, hogy 29 év után véget ért a házassága Rékasi Károllyal, de fiuk, Zsebi is a papával költözik. Olyan szoros szál fűzi egymáshoz apát és kiskamasz fiát, hogy borítékolható volt, ha válásra kerül a sor, Zsebi az apjával akar maradni. A fiúk együtt élnek tovább, […] […]
  • A nap fotója: leáldozott az El Clásicónak, itt a Der Klassiker
    Egy Londonban elhelyezett hatalmas molinó sajátos módon hirdeti a német futball európai “hatalomátvételét” a szombati Bayern München-Borussia Dortmund BL-döntő előtt.Forrás : sport365.hu Kategória:Fotók Tagged: BL, Der Klassiker, El Clásicó, London
  • Izsáki rendőrök – Lezárult a vizsgálat
    Lezárult az izsáki rendőri intézkedés közben történt haláleset kapcsán indított vizsgálat – jelentette be Pintér Sándor belügyminiszter pénteken, az Országgyűlés Nemzetbiztonsági bizottsága előtt. Forrás : kecskemetitv.hu A vizsgálatról szóló jelentést csütörtökön kapta meg Pintér Sándor. A belügyminiszter azt mondta: a dokumentum a mellékletekkel együtt töb […]
  • Nézhető Szulejmán 19. része
    Nézhető Szulejmán 19. része Magyarország területén az rtlklub.hu Most-n .Nézheti a csakonlinesorozatokban 19. rész Szulejmán seregeit a rodoszi hadjárat közben támadás éri. Az uralkodó hajója is elsüllyed, de a szultán túléli a támadást. Kategória:Televizió Tagged: Szulejmán 19. része
  • Mi az „Összetartozás dala” ?
    Nagy reklámot kapott az „Összetartozás dala”. Hazafias és mégis könnyen énekelhető dalt szántak június 4-ére a trianoni évfordulóra.Soknak nem teszik a dal és ízekre szedik.Lenyúlták?Mi az igazság? Mindenki döntse el személyesen.Hivatalos álláspont: “Az Összetartozás Dalának zeneszerzője Bársony Bálint, aki gyermekkórusra komponálta a játékos, fülbemászó dal […]
  • Lemondott egy fideszes a trafikjairól Miskolcon
    Nánási Kocsis Norbert miskolci önkormányzati képviselő bejelentette, hozzátartozói inkább lemondanak trafikjaikról: összesen nyolcat nyertek. Kiss Norbert  Forrás : fidesz.hu “Az elmúlt időszakban a személyemet, hozzátartozóimat és politikai közösségemet ért támadások miatt, egyben tiltakozásom kifejezéseként az az álláspontom alakult ki, hogy helyesebb, ha  […]

Top Rated

Szerző

http://twitter.com/

Hiba: a Twitter nem válaszol. Kérlek várj néhány másodpercet, mielőtt frissítenéd az oldalt.

%d bloggers like this: